Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Johanna - 25 augusti 2008 19:03


Idag började vi med lektionerna på riktigt och ämnena jag ska läsa under detta året är; NT, GT, Musik i gudstjänsten, Kyrka och samhälle, Själavård/livsfrågor, Spirualitet/lärjungaskap, Dogmatik, Kyrkans historia, Bibelmetodik och tyvärr också idrott. Det mest låter grymt spännande och dessutom ska vi ha praktik tillsammans med FM-klassen (församlingsmusiker) och åka på en resa till något land i mellanöstern till våren. Hur kul kommer det inte bli?!

      Jag har börjat vänja mig vid livet på internatet och jag trivs faktiskt bra. Alla människor, både i klassen och de jag delar kök med, är så otroligt trevliga och öppna. Jönköping är en trevlig stad och jag börjar lära mig att hitta, både nere i stan och upp till skolan. Stadsparken är grym! Lamorna som finns där är skitcoola och klassen har redan hunnit testa alla klätterställningar i hela lekparken och desutom lyckats komma in gratis på dansbanan när det var pensionärsdans. Jag trivs helt enkelt jättebra!




Ovido - Quiz & Flashcards