Alla inlägg den 25 september 2008

Av Johanna - 25 september 2008 18:35


I förra inlägget lyckades ett D smyga sig in i slutet på ordet "dopsyn". Dopsynd är ett helt nytt begrepp för mig, och för Johannes som upptäckte det. Men det var lite småkul så jag låter det stå kvar.



Av Johanna - 25 september 2008 16:18


Vi har fått en väldigt klurig uppgift i Dogmatiken. Vi ska skriva om våran dopsynd. Spännande! Just nu håller jag på att läsa in mig på vad de olika samfunden har för syn på dopet. Jag har inte funderat så mycket på det innan, men jag tror jag har ganska  bra koll på vad jag tycker och tror. Uppgiften är som sagt att vi ska skriva ner våran dopsyn. Vi har diskuterat lite i klassen och de flesta har, liksom jag, inte funderat så jättemycket på det här innan. Jag tycker det är väldigt spännande att diskutera om, särskilt med tanke på att jag är en av få svenskkyrkliga i klassen. ;]

Ovido - Quiz & Flashcards