Alla inlägg den 24 februari 2008

Av Johanna - 24 februari 2008 16:09


I går tittade jag på "Day after tomorrow" för.. tredje(?) gången, ruskigt bra film som skapar många tankar. Jag och Ewalena kom helt in på det här med världens undergång och Jesu åtekomst och började diskutera uppenbarelseboken. (Eller hon pratade mest och jag lyssnade, eftersom hon har större koll på Bibeln.) Ibland blir jag riktigt rädd för vad vi har gjort med världen och mot varandra, och rädd för vad som kommer hända. Så i morse när jag vaknade kände jag mig lite sådär lagom rädd. Men när jag startar datorn och går in på bibeln.se för att läsa dagens bibelord, som jag alltid gör först, så möts jag av Rom 10:9


"Ty om du med din mun bekänner att Jesus är herre, och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli räddad."


Mitt i prick! Precis vad jag behövde läsa just idag. :)

Ovido - Quiz & Flashcards